Uusi kausi alkanut

Talvipappi ja -kanttori ovat saapuneet Teneriffalle

Uusi kausi alkaa Teneriffan seurakunnassa. Tervetuloa mukaan, oletpa sitten ensimmäistä kertaa mukana tai seurakunnan vakiokävijä jo edellisvuosilta!

Talvikaudella 2023-2024 pappina toimii Saila Munukka. Kanttorina on Samuli Korkalainen, joka työskenteli täällä myös kaudella 2021-2022.

Kausi aloitetaan messulla Puerto de la Cruzissa la 14.10. klo 17. Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita mukaan! Ainakin aluksi messua vietetään ns. isossa kirkossa (Nuestra Señora de la Peña de Francia, osoite: Plaza de la Iglesia).

Muu toiminta (matkalaisen illat, kirkkokuoro, naisten piiri ym.) aloitetaan, kunhan enemmän väkeä on saapunut saarelle. Seuraa ilmoittelua näillä verkkosivuilla ja seurakunnan Facebookissa.

Etelässä Playa de las Américasissa ja Los Cristianosissa toiminta alkaa todennäköisesti marraskuun alusta. Etelän kaikki toiminta keskitetään maanantaille.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ja Suomen Merimieskirkon tekemän sopimuksen mukaisesti talvipappi ja -kanttori ovat nyt ensimmäisen kerran Merimieskirkon työntekijöitä. Tämä ei vaikuta mitenkään seurakunnan toimintaan vaan se jatkuu entiseen malliin, tietenkin toimintaa jatkuvasti kehittäen yhteistyössä työntekijöiden, seurakuntaneuvoston ja vapaaehtoisten kesken. Työntekijät ovat edellisvuosien tapaan osa-aikaisia. Talvipapin tehtävä on 80-prosenttinen ja työpäivät yleensä lauantaista tiistaihin. Talvikanttorin tehtävä on 60-prosenttinen ja työpäivät yleensä lauantaista maanantaihin. Yksittäisiä muutoksia näihin päiviin tulee esimerkiksi toimitusten ja Kauneimpien joululaulujen yhteydessä.

Seurakunnan toimintaa pyörittämään tarvitaan myös vapaaehtoisia. Tervetuloa mukaan oman jaksamisen ja omien aikataulujen mukaisesti!

2023-10-07 21:29:23.0