Avioliittoon vihkiminen Teneriffalla

HUOMIO! Tällä hetkellä avioliittoon vihkiminen ei ole mahdollista Teneriffalla! (päivitetty 6.3.2024)

Avioliitonsiunaus on mahdollista, mutta se edellyttää, että ensin Suomessa mennään maistraatissa tai kirkossa naimisiin. Sinällään avioliittoon vihkiminen ja siunauksen kaava eivät eroa toisistaan paljon, joten tilaisuus on yhtä juhlava ja ikimuistettava.

Lisätietoa turistipappi Saila Munukka, +358 50 47 90 801, saila.munukka@merimieskirkko.fi 30.3.24 saakka. Uusi turisitipapin kausi alkaa 22.10.24 jolloin pappi on taas paikalla ja vastaa kyselyihin.

Vuosittain muutamat parit menevät naimisiin Teneriffalla. Suomen Merimieskirkon lähettämällä papilla on täällä vihkioikeus (kirkollinen vihkiminen). Jos suunnittelet avioliittoon vihkimistä Teneriffalla, lähetä hyvissä ajoin viesti turistipapille: saila.munukka@merimieskirkko.fi. Hän ottaa teihin yhteyttä ja pääsette suunnittelemaan häitä. Vihkipaikkoina voi olla seurakunnan käytössä olevat kirkot tai eri luontokohteet. Vihkimistä varten parin tulee hankkia kotiseurakunnan kirkkoherranvirastosta, keskusrekisteristä tai maistraatista voimassa oleva esteettömyystodistus. Teneriffan seurakunnalle vihkipari maksaa vihkimisestä 250 euroa.