Uutislistaukseen

Seurakuntavaalin tulos vahvistettiin ja neuvostolle annettiin valtuudet toimitilan ostamiseen

Ylimääräinen seurakuntakokous pidettiin 11.12.2022 Puerto de la Cruzissa. Kokouksessa vahvistettiin vaalien tulos, toiminta- ja taloussuunnitelmat vuodelle 2023, sekä päätettiin valtuuksista neuvostolle toimitilan hankkimiseksi.

Ylimääräinen seurakuntakokous vahvisti seurakuntavaalin tuloksen ja antoi valtuudet toimitilan ostamiseen

Teneriffan suomalaisen evankelisluterilaisen seurakunnan ylimääräinen seurakuntakokous pidettiin Puerto de la Cruzissa Bar Reilupelissä 11.12.2022. Kokouksessa tehtiin seuraavia päätöksiä:

Seurakuntavaalin tulos vahvistettiin. Seurakuntaneuvostoon kaudelle 2023-2025 valittiin Helena Cheffi (jatkava), Marketta Kuru (uusi), Anne Liljenbäck (uusi) ja Satu Vehkala (uusi). Neuvosto järjestäytyy tammikuussa 2023.

Toiminnantarkastajaksi vuodelle 2023 valittiin Airi Penttilä ja Paula Suikkari. Varatoiminnantarkastajaksi valittiin Pirjo Karjanmaa.

Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2023 vahvistettiin. Seurakunnan aktiivinen toimintakausi on noin 6 kk loka-huhtikuun välillä. Tarve oman toimitilan hankkimisesta Puerto de la Cruzista herätti eniten keskustelua. Uutena yhteistyökumppanina aloittaa Suomen Merimieskirkko, joka ottaa hoitaakseen kirkon turistityön ja vastaa mm työntekijöiden rekrytoinnista vuonna 2023.

Toimitilan hankkiminen. Seurakuntaneuvostolle myönnettiin yksimielisesti valtuudet toimitilan ostamiseen Puerto de la Cruzista. Neuvotteluja seurakunnan ja omistajan välillä on käyty Calle Iriarte kadulla sijaitsevasta n 40 m2 tilasta. Ko. kiinteistö palvelisi mm erilaisten pienryhmien kokoontumisissa, työntekijöiden työtilana, toimistona ja tarvikkeiden (soittimet) säilyttämispaikkoja. Sen arvioitiin vahvistavan seurakunnan toimintaa. Seurakunnalla on taloudelliset edellytykset tilan ostamiseen.

Kokouksessa ojennettiin pienet muistamiset kiitosten kera seurakuntaneuvostossa pitkään toimineille ja siitä pois jääville Marja-Liisa Hoville, Sirkka Kallio-Hietikolle ja Veli-Pekka Kylliäiselle.

Seurakuntakokouksen puheenjohtajana toimi Esko Tuokko ja sihteerinä talvipappi Simo Juntunen.

2022-12-12 05:31:16.0